sobota, 25 października 2014

Jak zwiedzić Barcelonę w 2 dni, czyli Barcelona idealna na jesienny weekend

Tym razem kolejny post z organizacją wycieczkową na tapecie Barcelona którą spokojnie żółwim tempem możemy zwiedzić w 2 dni, łącznie ze sjestą poobiednią i miłym wypadem na plażę. Aby zobrazować powolność wycieczki powiem że nasza 3 letnia Ala spokojnie całą Barcelonę przeszła na własnych nogach.

Obecnie przy tanich lotach można wykupić za całkiem nieduże pieniądze lot do Barcelony, choć sama Barcelona tania niestety nie jest, szczególnie ceny hoteli zwalają z nóg. Nasz hotel był usytuowany przy stacji metra Barceloneta, w pobliżu plaży, stąd też będzie się rozpoczynała nasza wędrówka.

Dzień 1. (zaznaczony na końcu na mapie na niebiesko)

1. Idziemy pieszo do Parku de la Ciutadella, w parku znajdziemy wiele pięknych rzeźb czy fontann. Jeśli chcemy możemy też zwiedzić zoo, gdzie mieszka biały goryl (my nie skorzystaliśmy cena biletu do ilości zwierząt jaką można tam zobaczyć jakoś nad odstraszyła). W samym parku jest mnóstwo palm na których stołują się papugi. Przy wyjściu z parku możemy zobaczyć Zamek 3 smoków, warto pocieszyć się pięknym widokiem i pospacerować ładnymi alejkami parku.

2. Przechodząc przez park zmierzamy do już dobrze widocznego łuku Arc del Triomf

3. Następnie idąc prosto ulicą passeig de sant joan, a później skręcając w prawo w carrer de mallorca docieramy do Sagrada Familia czyli jednego z symboli Barcelony, najbardziej niezwykłego kościoła jaki widziałam, a który ciągle jeszcze nie został ukończony. Jest to największe dzieło Gaudiego.

4. Tu nasz maluch już się zbuntował, dalszą podróż kontynuowaliśmy więc metrem, metro w Barcelonie działa idealnie, nie dość że można nim dotrzeć dosłownie wszędzie to jeździ co 3 minuty, nie jest też tak zapchane jak w innych miastach to naprawdę idealny środek transportu. Wsiadamy więc w metro znajdujące się przy kościele i jedziemy fioletową linią do Passeig de Gracia stąd docieramy do Casa Batllo

5. Teraz spacerujemy passeig de gracia do Casa Mila, obecnie jest w remoncie. Niezwykły budynek w którym nie ma nawet jednego kąta prostego.

6. Wsiadamy w metro Diagonal i zieloną linią metra jedziemy do stacji Vallcarca skąd zmierzamy do Parku Guella

7. Teraz mamy czas na obiad i poobiednią sjestę my więc powróciliśmy do stacji metra Barceloneta i chwilę odpoczęliśmy po czym ruszyliśmy do L'Aquarium de Barcelona nie wiem czy to akwarium dla nas czy bardziej dla ryb które to przypływają zobaczyć idących szklanym tunelem ludzi, w każdym bądź razie naprawdę warto to zobaczyć. Cena biletu dla osoby dorosłej to 20euro, dla dzieci do 110cm 5 euro.

8. My przeszliśmy się jeszcze na plażę która jest nieopodal

Dzień 2 (zaznaczony na zielono)

1. Jedziemy metrem do placu Hiszpańskiego

2. Stąd już widać magiczną fontannę niestety nie widzieliśmy pięknego przedstawienia po prostu w październiku pokazy są w wybrane dni a my się na taki nie załapaliśmy i Palau Nacional

Stąd mamy piękny widok na Barcelonę

3. Pałac obchodzimy bokiem by wspiąć się na wzgórze Montjuic, można tam wjechać też kolejką linową ale są duże kolejki, my postanowiliśmy wejść pieszo, docieramy wtedy do Castell de Montjuic po drodze możemy zwiedzić stadion i park Montjuic

Jeśli chcemy wejść do Zamku w którym znajduje się muzeum militarne to nie liczny na niezwykłe eksponaty, cała kolekcja to parę zdjęć i filmów, natomiast sam widok z Zamku przepiękny. Cena to 5 euro od osoby, dzieci wchodzą za darmo.

4. My zdecydowaliśmy się zjechać kolejką linową, w dół nie było wielkiej kolejki. Bilet to 7,50 euro od osoby.

5. Tu zjedliśmy obiad i poszliśmy na sjestę. Następnie udaliśmy się na najbardziej znaną ulicę Barcelony La Rambla na której panuje gigantyczny tłok. Krocząc uliczkami starego miasta możemy zobaczyć Katedrę Barcelońską.

6. Warto też zobaczyć kościół Santa Maria del Mar szczególnie w środku, panuje tam niesamowity klimat

O wszystkich zabytkach jakie można zobaczyć na starym mieście nie będę się rozpisywać, bo co krok możemy zobaczyć niesamowite fasady czy place.

7. Następnie oczywiście przyszła pora na ukochaną plażę

A teraz mapa przygotowana przeze mnie właśnie na tę okoliczność

I jeszcze kilka moich obserwacji:
- To idealne miejsce dla rowerzystów, wszędzie są drogi rowerowe, można też wypożyczyć rowery i zwiedzić Barcelonę właśnie na nich
- Ceny są niestety bardzo duże obiad to około 15 euro w restauracji lub ok 10 euro w fast foodzie
- Metrem możemy dojechać wszędzie i można zakupić bilet 10 przejazdowy liczy się tu liczba przejazdów mogą więc tym biletem podzielić się dwie osoby, albo więcej.

Mam nadzieję że mój plan podróży komuś pomoże w zaplanowaniu swojej.
Diana

1. Wspaniała przygoda urodzinowa:) Wspaniale opisane:)

2. już Ci to mówiłam i pisałam, ale powtórzę...z Twoim logistycznym podejściem mogłabyś być przewodnikiem :)
    urodzinowy prezent świetny!!
    Alicja jaki "doroślak" już :)
    pozdrawiam

3. Jak tam pięknie! :) Jeśli się kiedyś wybiorę (mam nadzieję), to skorzystam z Twojego przewodnika :)

4. Piękna wycieczka, bo piękne miasto. Świetnie sprawozdane :-)

5. Jak piękne wszystko zaplanowane i opisane, jestem pod wrażeniem. A Barcelona jest cudowna, szczególnie bardzo spodobało mi się wnętrze kościoła Santa Maria del Mar, zjawiskowe i mega klimatyczne. Z pewnością kiedyś będę chciała tam pojechać, wtedy skorzystam z Twoich rad :)
    Ja w tym roku zwiedziłam Wiedeń, ale tak idealnie wszystkiego jak Ty bym chyba nie opisała ;P
    Buziaki :)

1. Wiedeń jest niesamowity i jestem w nim zakochana, a wnętrze kościoła na żywo robi ogromne wrażenie

6. Śliczne zdjęcia :) Super wycieczka :) Pozdrawiam :)

7. Przepiękne miejsce i równie piękne zdjęcia :)

8. Diano no niesamowita mialaś ta wycieszke. Napisane i opisane super, zdjęcia przpiekne do tego cudna pogoda. Az chce sie to zobaczyć na żywo. Dzięki wielkie za tak fajną wirtualna wycieczke

9. Pieknie :)))) Suuper bylo tak pozwiedzac razem z Toba Barcelone :)

10. Wspaniała wyprawa, ale czy da się wszystko zobaczyć w dwa dni. Chyba tak jak przygoda jest wcześniej zaplanowana.
    Pozdrawiam:)

11. Barcelona z książek Carlos Ruiza Zafóna Zachęcająca ta wycieczka i to bardzo:)I jeszcze raz wszystkiego Najlepszego z okazji Urodzin:* Niech spełniają się prawie wszystkie twoje marzenia. ( Musisz coś zostawić, żeby mieć sens życia)

12. Takiej wycieczki z sympatią zazdroszczę! Marzę by tam się znaleźć, może kiedyś się to moje życzenie spełni. Twoja relacja fotograficzna świetna! Pozdrawiam serdecznie!

13. Niesamowita architektura :) I jak pieknie cieplo :) zazdroszcze wycieczki...

14. Ahh cudna wycieczka. Też właśnie wróciłam z wycieczki po Hiszpanii i żałuję że nie mieliśmy więcej czasu na Barcelonę choć i tak wszystko co najważniejsze to widzieliśmy. Barcelona jest przepiękna choć tak jak wspomniałaś bardzo droga! i pełna złodzieji kieszonkowych, więc trzeba się pilnować na każdym kroku. My będąc z grupą i tak nie unikneliśmy tego przykrego faktu jak nawet patrząc na siebie i pilnując jeden drugiego zostaliśmy okradzeni.. nawet nie wiedząc kiedy :(
    Pokaz Magicznych Fontan udało mi się uwiecznić na nagraniu które możesz oglądnąć na youtubie tutaj:https://www.youtube.com/channel/UCCrhN1C3ndP5glBP02FiEQA
    jeśli tylko masz ochotę.. Zapraszam.
    A więcej o mojej wyprawie do Hiszpani napiszę na blogu (właśnie przygotowuje wpis ;) )
    Pozdrawiam serdecznie.

15. Byłam w Barcelonie, bardzo piękne i urokliwe miasto :)

16. ale wspaniala achitektura. pozatym swietna organizacja. super. pozdrawiam

17. Będę musiała pokazać Twój post swojej cioci, bo ona planuje wyjazd do Barcelony.
    Buziaki :-*

18. Świetny prezent urodzinowy, też bym chciała taki dostać :-)

19. Piękne budowle:)) Zazdroszczę wycieczki:)) Pozdrawiam

20. Piękne wspomnienia urodzinowe :) Pozdrawiam

21. Podziwiam! Oblecieć Barcelonę w dwa dni?!!! Uwielbiam to miasto!

22. Pomysł rewelacyjny :) A Barcelona to piękne miasto, sama miałam okazje je zobaczyć w 2013r. - tako wiele miłych wspomnień :) Pozdrawiam Serdecznie :)

23. Faktycznie w dwa dni da sie sporo zwiedzic:) Ja rowniwez bylam ostatnio w Barcelonie i zwiedzialam wiekszosc miejsce o ktorych pisalas;) Niestety nie udalo mi sie jeszcze przygotowac wpisu o tej wycieczce. Przyznam jednak, ze bardzo fajnie, krotko i tresciwie wszsytko opisalas ;)
    Pozdrawiam!

24. Piękne widoki, wypad z pewnością będzie miłym wspomnieniem, a Córcia wspaniała w tym przebraniu, pozdrawiam

25. Byłam w Barcelonie i mam nadzieje że nie długo znowu tam zagoszczę, piękne miasto. Pozdrawiam gorąco

26. Barcelonę można szybko obejść w 2 dni, ale tak naprawdę tydzień to za mało żeby dotrzeć we wszystkie warte uwagi miejsca. Tak czy inaczej mając każdą ilość czasu warto próbować:) Zapraszam też do relacji: http://lecebochce.pl/barcelona-na-weekend-na-wakacje-cz-1/

27. Hej, bardzo fajny blog. Ciekawy post o Barcelonie. Jeżeli masz ochotę zapraszam do mnie, też stworzyłam krótki post z mojej wizyty w tym niezwykłym mieście.

Pozdrawiam Marta

28. Barcelona wciąż w moich planach. Mam nadzieję zwiedzić kiedyś to miasto. Sagrada Familia jest obłędna. Cud architektury